گزارش تخصصی پیشنهاد ارزشیابی ارتقاء سطح خواندن و نوشتن در پایه چهارم ابتدایی

فرمت فایل : ورد تعداد صفحات :5 قسمتی از متن : مقدمه در مطالعات پرلز سواد خواندن به عنوان ” فهم، استفاده و تفكر روي متون نوشتاري به منظور دسترسي به اهداف گسترش دانش و توانايي و مشاركت در جامعه ” معرفي شده است . تمركز در سواد خواندن بيشتر ” خواندن براي يادگيري ” است ، تا ” يادگيري براي خواندن “  مهم ترين هدف آموزش زبان در دوره ابتدايي رشد نويسندگي و پيشرفت خواندن است . زيرا خواندن اساس يادگيري علوم ديگر و موضوعات ديگر درسي است. نكته مهم در امر خواندن توجه و تاييد بر امر فهميدن مي باشد ، نه صرفا خواندني كه به صورت عادت در آمده است        بررسي نتيجه آزمون پرلز 2001 و ضعف دانش آموزان ايراني در درك و فهم و استنتاج مطالب خوانده شده و عدم توانايي ساخت معنا وگرفتن اين نتيجه كه عملكرد دانش آموزان ايراني در مقايسه با كشورهاي شركت كننده به طور معنا داري پايين تر از ميانگين بين المللي (500) است ، امري ساده و بي اهميت نيست ، بلكه با توجه به اهميت خواندن در دوره ابتدايي بررسي همه جانبه دلايل وجود اين مشكل و ارائه راهكارهاي مناسب براي حل اين مشكل مسؤليتي عظيم ر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *