کنترل نیروی پیشران چهار چرخی در خودروهای الکتریکی

تعداد صفحات:81 نوع فایل:word     چكيده:   بدلیل آلودگی هوا در سطوح جهانی و نیز رو به اتمام بودن سوخت های فسیلی، خودروهای تمام الکتریکی در سال‌های اخیر به طور ویژه‌ای مورد توجه مردم و خودروسازهای بزرگ جهان قرار گرفته است. به طوری که در چشم انداز بسیاری از این شرکتها تولید خودروهای الکتریکی به چشم می‌خورد. مدل های مختلفی از این خودروها توسط محققین طراحی و یا توسط شرکت‌های تجاری بزرگ به تولید رسیده اند. این خودروها عموما توسط دو سیستم پیشران متفاوت نیروی رو به جلوی خود را تامین می‌کنند: سیستم پیشران مرکزی و سیستم پیشران توزیع شده. در نوع اول برای انتقال نیروی پیشران از موتورهای الکتریکی به چرخ ها به قطعات مکانیکیِ تقسیم گشتاور مانند دیفرانسیل و میل گاردان نیاز میباشد. در صورتی که در نوع دوم از تعداد این اجزا کم میشود؛ چرا که منابع تامین نیروی پیشران تا حد ممکن به چرخ ها نزدیک شده اند. برای مثال در آخرین توپولوژی ارائه شده، موتورهای الکتریکی در خود چرخ ها قرار میگیرند. این نوع تقسیم گشتاور مزایای زیادی بهمراه دارد. از کم شدن اتلاف انرژی و سر و صدای …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *