پروژه درس راهنمای جامع و کاربردی طرح کسب و کار با عنوان: خریداران اینترنتی و نحوه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی(از انتخاب دامنه تا راه اندازی)

در محیط کسب و کار امروزی هر شرکتی باید استراتژی دیجیتالی خاص خود را داشته باشد. طرح کسب و کار باید به توضیح چگونگی استفاده از تکنولوژی در اداره بپردازد. در صورت استفاده  از اینترنت در کسب و کار، باید مشخص کنید که آیا صرفا به تجارت الکترونیک خواهید پرداخت و یا ترکیبی از تجارت الکترونیک و سنتی را خواهید داشت. برای مثال: شرکت امازون شرکتی است که تنها به تجارت الکترونیک می‌پردازد، به گونه‌ای که هیچ دفتر،خرده‌فروشی و یا حضور فیزیکی ندارد و در واقع نمونه ای است از آنچه خرده فروشی اینترنتی نامیده می شود. از سوی دیگر وال مارت شرکتی است که هم فروش اینترنتی دارد و هم حضور فیزیکی. شرکت هایی که فروش کاتالوگی دارند، نظیر شرکت ویکتوریا سکرت، نیز از استراتژی توزیع ترکیبی استفاده می کنند،این شرکت ابتدا با ارسال کاتالوگ شروع کرده  و سپس وارد عرصه اینترنت می شوند و در نهایت به فروش در فروشگاه می پردازند. کانال های توزیع مختلفی در اینترنت وجود دارد، رایج ترین آنها کانال های بین شرکت و مصرف کننده( B2C ) و بین شرکتی( B2B ) هستند. از جمله کانال های توزیع دیگر می توان به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *