پروژه جریان در کمپرسورهای سانتریفوژ

              نوع فایل: word قابل ویرایش 95 صفحه   چکیده: عامل محرک در طراحی توربین های گازی در کاربردهای هواپیمایی، به طور کلی نیازمند استفاده از عملکرد بالاتر در اندازه کوچکتر می باشد. در نتیجه، تقاضاهای مربوط به عملکرد برای هر قطعه توربورماشین، سخت تر می شود. برای رفع این نیازها، طراحی های قطعه باید مکانیزم های تولید کننده تلفات را به حداقل و بازدهی را به حداکثر رساند. موفقیت در رسیدن به این اهداف، نیازمند یک فهم کامل نسبت به دینامیک سیالات بسیار پیچیده در قطعات توربوماشین ها است و توانایی برای طراحی قطعات در جهت بهینه سازی رفتار جریان می باشد. تأثیرات سه بعدی سازی، فشردگی، توربولانس، انتقال حرارت و جریان ناپایدار، همگی در عملکرد ایرودینامیکی قطعات توربوماشین سهیم هستند. برای رسیدن به سطح دلخواهی از عملکرد، طراحیهای قطعات باید با بکارگیری پره های سه بعدی و اشکال مسیر جریان، پیچیده تر شود تا رفتار جریان بهینه گردد. برای طراحی اینگونه قطعات، ابزارهای تحلیلی پیشرفته CFD نیازمند هستند تا به مدلسازی دقیق جریانهای پیچیده ای که در کاربرده …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *