پروژه بررسي مسائل و مشكلات رواني – اجتماعي نوجوانان تحت سرپرستي بهزيستي در مقايسه با نوجوانان تحت سرپرستي خانواده

                نوع فایل: word قابل ویرایش 105 صفحه   مقدمه: از لحاظ فكري دورة نوجواني شروع دوره تفكر انتزاعي يا عمليات منطق صوري است در دوره كودكي ، كودك بر اساس عينيات و واقعيات تفكر و استدلال مي كند، ولي در اين دوره نوجوان عمليات ذهني خود را وسعت مي‌دهد و علاوه بر منطق عيني، بر اساس فرضيات نيز ، استدلال و استنتاج مي كند و به آزمودن جنبه هاي عملي ايده آلها و حقيقت فرضيه ها در قبال واقعيت خارجي و نظريه هاي ديگران مي پردازد. در حالي كه كودك در زمان حال زندگي مي كند، نوجوان بالغ در تفكر خود پديدة زمان را به دو سو امتداد مي دهد: گذشته و آينده فعاليت سير در گذشته و تفكر به آينده علاقه او را به حال كاهش مي دهد و از اين جهت نيروي انطباق او با زمان حال اندكي ضعيف مي شود نوجواني دورة انتقال از كودكي به بزرگسالي است، انتقال از اخلاق ديگر پيرو به اخلاق خود پيرو. دنياي بزرگسالان از نوجوان توقعات تازه اي دارد كه نمي توان با رفتارها و تخيلات دورة كودكي پاسخگوي آنها بود. اين دوره را عده اي (تولدي دوباره) ناميده اند. زيرا دگرگونيهاي عميقي در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *