پاورپوينت با عنوان بازی درمانی

پاورپوينت با عنوان بازی درمانی در 38 اسلايد قابل ويرايش   روبین،فاین و واندنبرگ(1983)،عنوان کرده اند برای اینکه فعالیتی را بازی نامید باید 5 ویژگی داشته باشد: -فرد برای انجام آن دارای انگیزه درونی باشد. -به صورت آزادانه انتخاب شود. -خوشایند(لذت بخش) باشد. -واقعیت گریز باشد. -بازیکن در بازی شرکت فعال داشته باشد. پیاژه(1951) بازیها را به سه دسته مهارتی، نمادین و باقاعده تقسیم می کند.       لی(1991) بازیها را به سه دسته تجربه ای،خلاقانه و نمایشی تقسیم می کند.   بازی درمانی نوعی روش درمانی است که برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد و در آن کودکان مشکلات و مسایل خود را در یک سطح خیالی و تصویری به وسیله عروسک ها، گل مجسمه سازی و وسایل دیگر آشکار می نمایند(مک ماهون،2005) نوعی از روان درمانی کودکان است که به آنها کمک می کند تجارب،احساسات و مشکلات خویش را به وسیله بازی با عروسک ها، اسباب بازیها و دیگر وسایل بازی بیان و برون ریزی کنند. این کار با راهنمایی و نظارت درمانگری آموزش دیده انجام می شود(کارول،1997) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *