معرفی و ارائه درس دانشگاهی: مدیریت بازار و بازاریابی

دوره آموزشی – دانشگاهی با ارائه فایل مرتبط (پاورپوینت – 227 اسلاید) که صرفاٌ جهت مطالعه دانشجویان قبل از برگزاری کلاس های درس است توصیه می شود. شایان ذکر است که طرح درسی دوره آموزشی منطبق با شیوه برگزاری دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی غیرانتفاعی و آزاد و در قالب یک درس 3 واحدی و با تعداد جلسات 8 یا 16 ارائه می شود. طرح درسی دوره از طریق پست الکترونیکی sharifan1@yahoo.com تقاضا و سپس ارسال می گردد. بر اساس تعریف فیلیپ کاتلر ، مدیریت بازاریابی عبارت است از فرایند برنامه‌ریزی و اجرای پندار توزیع ایده، کالا و خدمات به قصد انجام مبادلاتی که به تأمین اهداف انفرادی و سازمانی منجر گردد. برخلاف استنباط سطحی رایج، که مفهوم بازاریابی را ایجاد تقاضا برای محصول می‌داند، بازاریابی به طیف وسیعی از فعالیت‌ها اطلاق می‌گردد که از تحقیقات بازاریابی ، برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل تقاضا تشکیل شده است. مدیر بازاریابی، در چارچوب برنامهٔ بازاریابی، در مورد بازارهای هدف، تولید کالای جدید، قیمت‌گذاری ، کانال‌های توزیع کالا، ارتباطات، برندسازی و تبلیغات، فعالیت‌های لازم …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *