مبانی نظری و پیشینه قصه گویی و رفتار لجبازی ـ نافرمانی کودکان

مبانی نظری و پیشینه قصه گویی و رفتار لجبازی – نافرمانی کودکان 70 صفحه همراه با منابع اختلال لجبازی – نافرمانی کودکی هیوارد [1](2000 نقل از خدایاری فرد 1385 ) عنوان می کند اختلال لجبازی – نافرمانی اولین بار در سال 1966 به عنوان یک اختلال رفتاری پیشنهاد شد . با انتشار ویرایش سوم راهنمایی آماری و تشخیص اختلالهای روانی ، اختلال لجبازی ، نافرمانی در یک طبقه جدید و مستقل در طبقه بندی اختلال های روانی جای گرفت . این مفهوم سازی در DSM-ш   DSM-ш-R ؛ و IV – DSM در غیاب مدارک تجربی که از متمایز شدن لجبازی – نافرمانی از اختلال سلوک ( [2]CD ) حمایت کنند ، رخ داد . ODD همراه با CD و اختلال نقص توجه – بیش فعالی [3] ADHD در DSM- ш -R گروهی از اختلال های رفتاری مخرب را در DSM-IV تشکیل می دهند این گروه اغلب با یکدیگر به عنوان اختلال های بیرونی شده مورد توجه هستند، بدین معنی که آنها از طریق رفتارهای ناسازگارانه بیرونی مثل بیش فعالی ، تکانشگری ، پرخاشگری و نافرمانی از قوانین مشخص می شوند . در مقابل اختلال های بیرونی شده، گروهی دیگر از اختلال ها مثل اضطراب و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *