دانلود پاورپوینت تغذیه در دوران رشد

تغذیه مناسب پایه و اساس عملکرد جسمانی را تشکیل می دهد تأمین کنندۀ عناصر ضروری برای تشکیل بافت جدید و ترمیم یاخته های موجود در آمادگی جسمانی نقش مؤثری دارد طرح کلی دستورالعمل های تغذیه ای برای نوجوانان 1- تخمین  کل نیازهای انرژی روزانه ( شامل: نیازهای انژی دوران رشد، فعالیت فیزیکی، BMR و  TEF) 2- توجه به رعایت هرم غذایی و توصیه های خاص دورران رشد در تأمین کالری مورد نیاز 3- تاکید براهمیت آب و مایعات مصرفی 4- گوشزد نمودن اهمیت استراحت و خواب کافی 5- معرفی جایگزین های غذایی ارزشمند بجای تنقلات کم ارزش نیازهای انرژی خاص دوران رشد در دوران رشد به دلیل فعالیت هورمون رشد متابولیسم سلولی تحریک می شود و این امر افزایش 15 تا20 درصدی  BMRرا در پی خواهد داشت. بنا براین افزایش میزان سوخت و ساز باید به میزان متابولیسم پایه اضافه شود. در برخی منابع نیز آمده است: (به ازای هر پوند وزن در سنین 7-9 سال،40 کیلوکالری اضافه تر، 10-12 سال ، 32 کیلوکالری اضافه تر و 13-15سال ، 30کیلو کالری اضافه تردر نظر گرفته شود.) چهار گروه غذای اصلی شیر گوشت میوه ها و سبزیجات غلات موادغذایی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *