تحقیق کلاسی با عنوان مقایسه ماتریس گروه مشاوران بوستون با استراتژی بازاریابی مایلز و اسنو

ماتریس مشاوران بوستون در اواخر دهه ۱۹۶۰ گروه مشاور بوستون، روش جديدي را براي بررسي فعاليت‌هاي برنامه‌ريزي استراتژيك پيشنهاد دادند. اين ماتريس به وسيله بروس هندرسون مدير گروه مشاور بوستون ارائه و توسعه داده شد. هندرسون در ابتدا به وسيله مفهوم جديدي به نام منحني تجربه‌اي كه نسبت به منحني يادگيري تفاوت‌هاي عمده‌اي داشت، شناخته شد. منحني يادگيري مفهومي بود كه ساليان پيش فرمول بندي شده بود و به اين موضوع اشاره مي‌كرد كه بهره‌وري يك كارمند به نسبت تعداد دفعات انجام يك وظيفه خاص، افزايش مي‌يابد منحني تجربي بيان مي‌كند كه هنگامي كه يك وظيفه مشخص، مشابه سازي شود، هزينه انجام در بار دوم ۲۰ درصد نسبت به بار اول كاهش مي يابد. پس با دو برابر كردن نيروي فروش، هزينه‌هاي فروش مشتري ۲۰ درصد كاهش خواهد يافت. چنين مفهومي مي تواند در توليد و ساير فعاليت‌ها صادق باشد. ديگر مفهوم مهم ماتريس BCG سهم نسبي بازار بوده كه نسبت به بزرگترين رقيب در آن بازار يا صنعت سنجيده مي شود. منحني تجربي با سهم نسبي بازار و منحني چرخه عمر تركيب شده و ماتري …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *