بررسی روش های تعیین ظرفیت راه های چندخطه درون شهری

  |  مقاله با عنوان: بررسی روش های تعیین ظرفیت راه های چندخطه درون شهری   |  نویسندگان: سعید حسامی ، فرشیدرضا حقیقی ، امیر جعفری بزمین آبادی   |  محل انتشار: دهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران – دانشگاه تبریز – 15 تا 17 اردیبهشت 94   |  فرمت فایل: PDF و شامل 8 صفحه می باشد.       چکیــــده: زیربنای تحلیل ظرفیت راه، اصل کاهش سرعت با افزایش جریان است. این کاهش سرعت با افزایش جریان واحد در جریان های کم، کوچک و در جریان های زیاد، بزرگ است. در جریان های نزدیک به ظرفیت، یک افزایش کوچک جریان، منجر به یک کاهش بزرگ سرعت می شود. در آیین نامه ها و پژوهش های مختلف این تغییرات به صورت کمّی با مدل های مختلف تعریف شده است. در این مقاله طبقه بندی و تحلیل روش های تعیین ظرفیت و سطح سرویس راه های چندخطه درون شهری در آیین نامه هایی مانند راهنمای ظرفیت راه ها، راهنمای میدانی سیستم مانیتورینگ رفتار بزرگراه آمریکا، آیین نامه طراحی راه شهری ایران و پژوهش هایی در کشورهای آمریکا، اندونزی و هند بررسی شده است. در پایان نیز متغیر های به کار گرفته شده …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *