بررسی تاثیر رفتار جامعه میزبان (استان خراسان رضوی- مشهد) در صنعت گردشگری و جذب گردشگران (ورد 18 صفحه)

یکی از اصلی ترین عوامل رشد و توسعه صنعت گردشگری در همه کشورها، فرهنگ چگونه رفتار کردن با گردشگران داخلی و خارجی می­باشد. این نکته که هر گردشگر در کنار بازدید از جاذبه­های گردشگری، با فرهنگ و رفتار مردم جامعه میزبان نیز آشنا می­شود، اهمیت بسیار دارد. فراموش نکنیم که گردشگران می­توانند بهترین سفیران تبلیغاتی باشند؛ در حالیکه مثبت یا منفی بودن این تبلیغات، به رفتار جامعه میزبان بستگی دارد. عدم آموزش کافی در چگونگی رفتار با یک گردشگر، نه تنها سبب نارضایتی گردشگر و از بین بردن فرصت­های بعدی برای حضور وی در کشور میزبان می­شود، بلکه شکل­گیری تصویری منفی و ناخوشایند در ذهن وی به دنبال خواهد داشت. ارگان­ها و سازمان­های گردشگری و مردم عادی، دو گروه از عناصری هستند که گردشگر در مقصد با آن­ها سروکار دارد. به عنوان مثال استفاده از راهنمای تور تعلیم نیافته، می­تواند لطمه­های جبران­ناپذیری بر مقصد گردشگری وارد کند، چرا که گردشگری به عنوان پل ارتباطی میان فرهنگ­هاست. در عرصه­ی تورگردانی، با آموزش تخصصی راهنمایان و نظارت دقیق بر تورها می­ت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *