اقدام پژوهی چگونه توانستم با مشکلات دیر آموزی فاطمه و زهرا کنار بیایم و آن ها را با بقیه بچه های کلاس پیش ببرم

فرمت فایل : ورد تعداد صفحات :35 قسمتی از متن : مقدمه: دانش آموزان دیرآموز در مقایسه با کودکان عادی دارای رفتارهای سازشی ضعیف تر و قابلیت یادگیری کمتری هستند. این گروه به سبب رشد کم ذهنی قادر به فراگیری مطالب و حل مسایل در سطح افراد عادی و همسن و سال خود نیستند. در میان گروه های عقب مانده ذهنی دیرآموزان بالا ترین درجه رشد ذهنی را دارند و در عین حال بزرگ ترین گروه از گروه های عقب مانده ذهنی را تشکیل می دهند و بهره هوشی آنان حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد است و درصد قابل توجه ای از جمعیت دانشآموزان مدرسه رو که معمولا نمی توانند در تحصیل و یادگیری مطالب همگام با سایر همکلا سان خود پیش بروند از این گروهند. دیرآموزان ۱۰ تا ۱۴ درصد از جامعه دانش آموزی را شامل می شوند. بعضی مولفان ویژگی های شناختی دانشآموزان دیرآموز را چنین ذکر کرده اند. ▪ ویژگی های شناختی دانش‌آموزان دیرآموز – در درک مفاهیم یادگیری مطالب، کندتر از متوسط شاگردان کلا س هستند – در تشخیص روابط پیچیده ضعیف اند – از درک مفاهیم انتزاعی عاجزند – برای یادگیری مطالب درسی به تمرین بیشتری نیاز دارند – دامنه معلومات عمومی آنان نسبت به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *