آینده پژوهی در بازاریابی – بخش 3: مرور مدل های موجود در برنامه ریزی و برنامه ریزی استراتژیک

آینده پژوهی در بازاریابی – بخش 3: مرور مدل های موجود در برنامه ریزی و برنامه ریزی استراتژیک 96 اسلاید پاورپوینت طرفداران مكتب برنامه ريزي به جاي فكر كردن به ارزش ها در مكتب طراحي، رويه هاي جامعي را براي توضيح دادن – و در صورت امكان – تعيين كميت اهداف سازمان ارائه دادند. به محض تعيين اهداف دو مرحله بعدي همچون نمونه مدل مكتب طراحي عبارتند از: ارزيابي شرايط بيروني و دروني سازمان. با توجه به رويكرد رسمي تر برنامه ريزي، ما اين دو مرحله را مراحل مميزي اطلاق خواهيم كرد.عنصر مهم و اساسي مميزي محيط بيروني سازمان، مجموعه اي از پيش بيني ها است كه درباره اوضاع و شرايط آتي سازمان به عمل مي آيد. اين پيش بيني مدت هاست ذهن برنامه ريزان را به خود مشغول كرده است. زيرا به غير از توانائي كنترل محيط، ناتواني در پيش بيني به منزله ناتواني در برنامه ريزي است. از اين رو ، عبارت پيش بيني كن و آماده كن شعار اين مكتب فكري شد. …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *